İnsan böyle bir durumla karşılaşınca sıkı sıkı araştırıyor. Bu yazımız ihtiyaç duyup araştıranlar için gelsin.
- Yurtdışına cihazı çıkartırken hava alanında problem olur mu?
- Yanıma alabilir miyim yoksa bagaja mı vermek zorundayım?
- Bagaja verirsem cihaz sağlam kalır mı?
- Piller dolu mu boş mu olacak?
- Faturasını yanıma almalı mıyım?
- Hadi çıktık yurtdışına dönerken gümrük vergisi vs çıkabilir mi?
Birkaç gün önce tecrübe etme fırsatım oldu. Tanzanya ve Zanzibar adalarına çekim yapmak için Dji Phantom III Pro cihazım ile kafamda binbir soru çıktım yola.
Öncesinde insan tabi araştırıyor bu soruların cevaplarını bilenlere sormaya çalışıyor ama net bir bilgi yok hep kulaktan duyma bilgiler. Öncelikle gideceğim ülkede insansız hava araçları ile ilgili yönetmeliğe ve yasaklara baktım. Gideceğiniz yerde iletişiminizin olduğu biri varsa direk sordurmanız daha garanti oluyor. Çok şükür Tanzanya ve Zanzibar adalarında standart durumlar dışında özel bir yasak söz konusu değildi. Cihazınızın faturasını muhakkak yanınıza alın ve fatura üzerinde de seri numarası muhakkak belirtilmiş olsun. Giderkende dönerkende bana kimse cihazın faturasını yada seri numarasını sormadı ama sorabilirde. Sorduğunda eğer faturası yoksa yada faturada seri numarası yazmıyorsa yani cihazı Türkiye’den aldığınızı kanıtlayamıyorsanız yurtdışından almışsınız gibi gümrük vergisi vs gibi ücretlendirmeler ve bir sürü prosedür ile uğraşabilirsiniz o yüzden hiç riske atmayın.
Ben cihazı uçağın bagajına güvenip veremedim. Çantaları umursamazca fırlatıp attıkları için bence sizde çantanız ne kadar sağlam olursa olsun vermeyin derim. Gelelim pillere, pilleri dolu bir şekilde uçağın içerisine yanınıza almıyorsunuz sıkıntı çıkartıyorlar patlama ihtimali olduğu için demişleri bana. Çıkarken ben bagaja vereceğim valizin içerisinde pilleri sıkı sıkı paketleyip öyle yerleştirdim. Uçağa sadece piller bagaja verilmiş bir şekilde diğer ekipmanlar ise yanımda bindim.
Hemen hemen 8 saat süren bir uçuştu. Pillerim bagajda cihazım yanımda sorunsuzca indik. Valizimi aldığımda içindeki kıyafetler vs hafif nemli gibiydi tabi hemen pillere baktım güzelce paketlediğim için çok şükür ne nem vardı ne başka birşey sadece azıcık soğuktu.
Şimdi Zanzibar adalarında yaptığım uçuştan bahsedebilirim. Binalar en fazla 2-3 katlı olduğu için ada genelinde sinyal kopması sorununu yaşamadım desem yeridir. Pürüzsüz uçuşun keyfi gerçektende çok başka çok daha zevkli.
Türkiye’ye dönerken pilleri bu sefer yanıma alayım bagaja vermeyeyim dedim. Gerçektende almıyorlar yada boş mu dolu mu diye bakıyorlar mı deneyimlemek istedim. Tanzanya Darüsselam havaalanında 2 ayrı güvenlik noktasında pillerim dolu bir şekilde geçtim. Kimse bunda pil var hemde dolu demedi. Sorunsuz bir şekilde el bagajı olarak yanıma aldım ve uçağa bindim. Tabi burda kontrol eden memurlarında tutumu önemli isteseler belki problem çıkartabilirler.
Yine 8 saate yakın uçtuktan sonra çok şükür güzel ülkemize vardık. Pasaport kontrol ve valiz kontrol noktalarından geçerkende kimse cihazın faturası var mı yurt dışından mı aldın vs diye sormadı.
Tabi bunları hepsi bir deneyim ama her zaman kurallara uygun bir şekilde hareket etmek ve görevlilerin kıllık yapabilme ihtimallerini göze alıp cihazımın faturasını vs yanımızda bulundurmak en mantıklısı.