Hakkımda

Marka yaratmak onun için bir meslek değil, tutkuyla bağlı olduğu bir yolculuk. Üniversite yıllarında, sınırlı imkânlarla başladığı bu serüven; bugün yüzlerce markaya yön veren, yaratıcı fikirleriyle sosyal sorunlara dokunan bir girişimciliğe dönüştü.
Yüksek lisans tezini “Reklam ve Stratejik Marka İletişimi” üzerine yazdı. Teoriyi pratiğe dökerek, hafızalarda yer eden projelere imza attı. Her defasında fark yaratmayı ve daha iyisini üretmeyi hedefleyerek kendini sürekli yeniledi.

Kurucusu olduğu Yedifark Kreatif Ajans ile sınırlı kaynaklarla viral etki yaratan kampanyalara odaklandı. Pandemide tasarladığı “Korona Durakları”, CNN, BBC, EuroNews gibi kanallarda yer aldı ve milyonlara ulaştı.
“Demokrasi Labirenti” projesiyle tarihi bilinci interaktif bir deneyime dönüştürdü. Sıfır bütçeyle milyonlara erişen Anneler Günü projeleri, ana haber bültenlerinden sosyal medyaya uzandı.Jeff Bezos’u Türkiye’ye davet ettiği etkinlikle küresel vizyonun kapısını araladı. Daha birçok büyük viral kampanyayı kurguladı ve yönetti. Birlikte çalıştığı markaları ve markaların iletişim stratejilerini yeni baştan kurguladı.

Yalnızca markalara değil, insanların zihinsel sağlığına da dokunmak istedi. Kurucu ortağı olduğu Müthiş Psikoloji platformuyla teknoloji ve psikolojiyi buluşturarak milyonlara ulaşan dijital çözümler geliştirdi.

Onu Tanıyanların Gözünden Üsame Kaya

  • Her zaman bir fikri vardır. Kriz anında soğukkanlı, stratejide beklenmedik bir bakış açısı geliştirir.

  • Ezber bozmayı sever. “Çok saçma bir şey söyleyeceğim.” diyerek yaratıcı fikirlerin önünü açar.

  • Kalitesi ilk bakışta anlaşılmayan fikirleri görüp dönüştürme konusunda sezgiseldir.

  • Değişim onun mottosudur. Çevresini dönüştürmeyi, sınırları zorlamayı sever.

Üsame Kaya Sözlüğü

Strateji:
Satranç değil; belirsizlik içinde esnek kalabilme sanatıdır.

Farkındalık:
İnsan fark ettiği kadar vardır. Hissetmeyen, aramaz.

Uyanmak:
Gerçeği görmek değil, onu görecek gözlere sahip olmak.

Alışkanlık:
İyisi kanat, kötüsü kelepçedir. Hayat mimarımızdır.

Vizyon:
“Olmaz” diyene “Henüz olmadı” diyebilme cesareti.

Cesaret:
Korkusuzluk değil, korkuya rağmen ilerleyebilmektir.

Disiplin:
Motivasyon bittiğinde devam ettiren iç motordur.

Rekabet:
Gerçek rakip dünkü halindir.

Tutku:
Uğruna uyumayı unuttuğun şeydir.

Girişim:
Tüm gemileri yakmadan ilerleyemezsin.

Marka:
Bir isim değil, bir histir. Zihindeki çağrışımıdır.

Yaratıcılık:
Eski parçaları yepyeni biçimde birleştirme gücüdür.