En yalın anlatımla NFT dijital sanat eserlerini ve koleksiyon ürünlerini tescil edilebilir ve satılabilir varlıklar haline getiren dijital sertifikalardır. İngilizce adıyla Non-Fungible Tokens veya kısa adıyla NFT’ler “Takas Edilemez Jetonlar”dır. NFT’ler tek ve eşsizdir, karşılıklı olarak birebir takas edilemezler, yani dünyada hiçbir NFT bir diğeri ile birebir aynı olamaz.
NFT’ler, Bitcoin ve Ethereum gibi kripto paraları destekleyen veri tabanı olan blok zinciri (blockchain) teknolojisini kullanıyor. Fungible olan Bitcoin ve Ethereum gibi kripto paraların aksine, NFT’ler benzersiz dijital varlıklardır. Bir örnekle açıklamak gerekirse bugün bir Bitcoin’i veya Ethereum’u parçalara bölerek alıp satın alabilir ve aynı kripto parayı kendi biriminde takas edebilirsiniz. Ancak özel bir dijital varlık olan NFT’nin bir benzeri olmadığı için başka bir token ile takas edilemez. İçsel değeri ise üreticisi veya yatırımcısı tarafından belirlenir.
ŞİRKETLER NFT’DEN NASIL FAYDALANABİLİR?
NFT’lerin kurumlar için önemli olmasının başlıca nedenlerinden biri; sanat, müzik ve video gibi dijital dosyaları temsilen kullanabilmeleridir. Sanal gayrimenkulden sanal modaya kadar birçok sanal alanda kullanılabilirler ve NFT’ler bu açıdan da çok yönlüdür.
Sahip oldukları yoğun küresel ilgi sayesinde NFT’ler, pazarlamanın temel direği olan marka tanıtımı ve tüketici iletişimi adına yeni yollar açmıştır.
NFT’ler sayesinde:
- Benzersiz marka deneyimi
- Marka bilincini arttırma
- Yeni nesil ile iletişim kurma
- Etkileşimi arttırma
- Marka ve ürünlerinize olan ilgiyi arttırma
- Yeni bir dünyada var olma
gibi konularda markalar NFT kullanımına başvurabilir, kendi markaları veya sahip oldukları ikonik değerler varsa onları dijitale aktararak, hedef kitleleriyle bağlantı kurabilirler. Böylece hem yukarıda yer alan maddeler pozitif anlamda artarken, maddi anlamda da markaya ek bir değer gelmiş olacaktır.